top of page
Search
  • Writer's picturePress

טל לוטן - בצורת - שיר זעקה חדש

Updated: Sep 23, 2020

שיר חדש לטל לוטן, לתקופה בה הגיעו מים עד נפש - קומוניקט -


בצורת הוא שיר שהוקלט במקביל להפגנות שמתרחשות בירושלים בימים אלה, שורשיו גם במחאת האוהלים וההפגנות מאז ועד היום. הוא מספר על מסע לירושלים אל עוד הפגנה בעיצומה של בצורת, כפי שמתאר הפזמון:

"ויש המון זועם בחוץ, ויש המון זועם בחוץ / ואין עוד מים להגיע עד נפש / ויש המון זועם בפנים, ויש המון זועם בחוץ / ואין עוד מים להרגיע עוד נפש".


השיר עלה בינתיים ברשת וזכה לשיתופים רבים בפייסבוק ולתגובות של גברים ונשים כי הטקסט מיטיב לבטא את תחושותיהם לגבי המצב וכי השיר מהווה שיקוף של התקופה.


בצורת מתכתב עם השיר תותים של לוטן עצמה, שיצא לפני חודש.

בצורת נפתח במילים "מחר כשייגמר העולם נשאר איפה היינו", בדומה לתותים שמתחיל עם: “אקנה תותים כי זה סוף העולם". שניהם עוסקים בצורות שונות ביאוש מהמצב. תותים הושמע בתחנות רבות, בין היתר אצל קוטנר בגלגל"צ, בועז כה ב-99FM, אייל שינדל וגם יוסי כסיף בכאן ג' ועוד, וצבר מעל 90 אלף צפיות ביוטיוב. את האנימציה הנפישה לוטן בעצמה.

הקליפ שמתלווה לבצורת גם הוא סיכום מצב התקופה האחרונה. מופיעות בו הפגנות ההמונים בבלפור ובהן מחאת האתיופים, מחאת המוזיקאים ומחאת השושקה. לצד פרחים ושלטי תקווה מוצגת אלימות משטרתית, ומככבות בו מכתזיות שמתיזות מים, ועומדות בניגוד למילים "אין עוד מים" שמופיעות בשיר, אבל גם מבטאות את התחושה של הגיעו מים עד נפש.


הקליפ צולם כולו בהפגנות בירושלים על ידי לוטן בעצמה, ומכיל גם קטעים ששלחו גולשים בפייסבוק.


טל לוטן, מוזיקאית ואנימטורית שאלבום הבכורה שלה צבעים וצורות חגג שנה בימים אלה וזכה לביקורות נלהבות, משחררת את הסינגל הראשון מאז האלבום. לוטן נבחרה לזמרת השנה של רדיו זה רוק ופרסים נוספים, ושיריה זכו במקומות הראשונים במצעדים אלטרנטיביים. היא הופיעה עם להקתה בפסטיבלים שונים, מרתון תל אביב ועוד, שם הרקידו את הקהל.


טל לוטן והלהקה יופיעו ב-24/10 בתאטרון הסימטה, כחלק מ"פסטיבל על הגג" - פסטיבל הופעות אינדי שיתרחשו מול קהל ברחבי העיר. בפסטיבל יזכה השיר לגרסה שונה כחלק מההופעה החשמלית, כפי שזכו גם שירים אחרים מהאלבום.



ניתן להוריד את השיר בלחיצה על הלינק: טל לוטן - בצורת - MP3


לינקים נוספים: הקליפ ביוטיוב: https://youtu.be/QuPIK0RhmJo

הקליפ בפייסבוק: http://bit.do/fb-bazorert

בצורת בספוטיפיי: https://spoti.fi/3gXURUx

בצורת באפל מיוזיק: https://apple.co/3bubMNv


כל הפרטים על השיר תותים עם קליפ האנימציה - בלינקטון: https://www.linktone.co.il/linktone/100003125

225 views0 comments
bottom of page